Spalio 12 d. 20:00 val.
Energetikos ir technikos muziejus (Rinktinės g. 2)
Artefacts of Human Civilisation
in Robotic Folklore
Robotic Folk – Jonas Jurkūnas (Lietuva)
Kompozitorius ir elektroninės muzikos atlikėjas Jonas Jurkūnas, kuriantis solinio projekto Robotik Folk pseudonimu, kviečia pasižvalgyti po distopinę ateitį ir pasiklausyti dabartinės garso kultūros kontempliacijų hipotetiniais robotų folkloro motyvais, tariamai perimtais iš kadaise gyvavusios žmonijos kultūrinių artefaktų.
Praėjus daug metų po mūsų laikų pabaigos, robotai iš naujo atranda ir panaudoja liekanose rastus žmogaus muzikinio paveldo likučius (ir jų operatyviąją atmintį). Iš griuvėsių spontaniškai randasi naujas robotų folkloras, dainuojamas vietos sintetinių programų bei menantis mūsų muzikavusių protėvių istoriją.
Vyksiantis populiariojoje Eneregetikos ir technikos muziejaus Virsmo salėje, muzikinis pasirodymas įtrauks ir šios erdvės centre esančią pažibą – Faradėjaus narve įrengtas dvi didžiausias Tesla rites Baltijos šalyse.
Atlikėjai
ROBOTIC FOLK
Jonas Jurkūnas
Jonas Jurkūnas – įvairiomis kryptimis besidairantis kompozitorius, greta tradicinio partitūrų rašymo, užsiimantis elektronine eksperimentika, veikiantis popkultūros žanruose, kuriantis muziką teatrui ir kinui, įkišantis koją ir į foninės muzikos sritį, kartais, bet stipriai įsitraukiantis į tarpdisciplinines kolaboracijas, kuriose susiformuoja terpė šių skirtingų patirčių jungtims. Jono Jurkūno kūrybos strategija artima postminimalizmui; jis dažnai dirba su paprastomis garsinėmis medžiagomis, pulsuojančiais, veržliais ritmais, nuolat ieško naujų arba pamirštų tembrų. Šias taktikas ir naujojo tonalumo estetiką autorius dažnai derina su eksperimentine ar klubine elektronika, ambient stilistika, populiariosios, džiazo, romantizmo muzikos elementais.
Asta Pakarklytė, mic.lt
„Robotic Folk“ projektas natūraliai evoliucionavo iš DIISSC orkestro ir „Elektroninės muzikos trio“ (EMT) ideologijos. „Pauzėse tarp akustinės ar taikomosios muzikos komponavimo dažnai prisėdu prie elektroninio skambesio eksperimentų. Tai, kas per daug asmeniška ar netinka kolektyviniam muzikavimui, vis gula į atskirą aplanką. Ilgainiui susidarė didelis eksperimentinės elektroninės muzikos kiekis, varijuojantis tarp gitaros skambesio skaitmeninės reinterpretacijos ir klubinės muzikos užuominų“, – sako Jonas Jurkūnas.